svåra val är inte lätt

hejsan

Jag har tyvärr inte så mycket att skriva om nu mest skola och plugg vilket kanske inte är så jätte kul att veta. Men i helgen åkte jag och Daniel till min pappa i Stockholm och åt god mat, hälsade på farmor och farfar och bara myste. Det var väldigt skönt och välbehövligt att bara ta det lugnt tillsammans med mitt hjärta.

Sen har jag börjat kolla lite utbildningar och så tills efter studenten men jag känner mig lite kluven "/ två saker jag vill göra är kurser som inte tar så lång tid men leder kanske inte till så mycket jobb och sen så får man inge studiebidrag heller, vilket jag gärna vill ha. Sen två större utbildning eller vad man ska säga som är 2-3 år som för hoppnings vis leder till jobb och studiebidrag ingår. Dock är jag inte så jätte sugen på att flytta själv någonstans "/

Nej det skulle vara skönt att bara göra lite små olika grejer/utbildningar man vill och jobba. tre år till känns tyvärr inte så lockande just nu "/ varför ska detta vara så svårt? önskar nästan att jag gick ett yrkes förberedande program från början och kunde få ett jobb man ville ha direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0